Thursday, February 4, 2010

makanan semasa sedih..huhu




assalamualaikum...huhuhu... sedih giler cz umah cuba di pecah masuk semalam...

.....

.....

.....

aku memang bengang giler2..nasib baik terlalu cun untuk jadi gila..hahahaha

so, aku cuba memenuhkan minda ngan menda lain.. dalam kol 12pg...(hahahhaha..baru nak beli makanan untuk di masak kol 12...kol bape la dapat makan nanti nih!!). pastu fikir...ape la yang nak di masak... since ada orang kata tak baper elok campur antara seafood n non-seafood, aku pon tetapkan hati..aku nak masak seafood based. noktah.


jeng...


jeng...

jeng...


setelah keluar silat peluh sebaldi kat dapur, hasilnya dapat lah 3 lauk.. hahahah..malu nak ngaku..tapi makanan tu xbaper sedap...hahahahhahahahahhahah...mungkin ramuan kot xcukup sangat..mana la aku nak gegau daun limau la, daun pandan la, daun pisang la.. lain la kalo dalam resipi tu kata daun pokok jiran sebelah umah.. haaa..yang tu nak secekak pon leh dapat...hahahah

aku berjaya masak:
1. siakap percik
2. sotong penang style
3. butter prawn

kat sini aku lampirkan "wajah" makanan tu..yang pasti..antara ketiga2 ni, yang paling sedap mesti la butter prawn aku...

No comments:

Post a Comment