Friday, February 5, 2010

truffles

ini 1st time aku buat truffles..bahan2 p carik kat hero..pusing ~2hrs..hahahha..maklumla..di kalangan kawan2 aku mmg dikenali sebagai org yang PALING..(besaaaar punya) malas nak pegang kuali.. sejak pandai berbelanja dapur (hahahah..sebenarnya xpandai pun..aku selalu je jeling2 kat kakak sebelah camne dia pilih bahan dapur..mmg padan la dgn muka aku..len kali bila mak p pasar jangan nak membuta je..)

lately tak tau nape..mood buat kuih datang menyerang..may b sbb dah ada oven..(hasil kumpul 5 bulan gaji..hahahah).. aku pun cuba untuk belajar2 masak yang simple2 je.. laman faveret akhir2 nie..resipi.net.

so, nie tgh sejukkan truffles dalam peti ais.. aku segan nak amek gambar in making process.. maklumla..kat dapur..segala kungfu panda kuar..hahaha..berkecah..bersepah..sume ada..nanti once truffles dah sejuk, aku kuarkan..tapi slack sket tadi..aku gatal tambah lagi sket tepung custard..hasilnya..patut kastard tu lembik2 je..castard aku mmg dah kejung la..hahahha..

tak pe..think positive.. mana nak taw..lagi 10 taun (if aku da kawen masa tu..sume resipi2 ni ujung tangan aku je...hahahaha...besarnya impian...besaaaar punya!!!!!)

esok akan ku PAPAR sabahkan truffles tu..yeeebaaa~~~

No comments:

Post a Comment